lang in Santiago

7 november 2016 - Santiago, Chili

Hallo iedereen daar ben ik weer. Leuke dagen gehad, zoals wedstrijd Chile vs Peru. We zijn in het stadion geweest. Het is een heel groot stadion. Was heel leuk om er bij te zijn. Stand was 2-1 voor Chile. Ook hebben we zelf voetbal wedstrijden gespeeld. weer niet gewonnen. Bij één wedstrijd was de eindstand 0-0 en de andere wedstrijd hebben we verloren.

Er zijn vrienden uit curaçao bij ons geweest. Ze bleven 2 weken. Erg leuk was het. We gingen met hun naar een wijngaard, niet spannend. We gingen ook met onze vrienden kaas fonduen, dat was wel erg leuk. We zijn met onze vrienden ook naar kidzania geweest. Dat is een soort kinderplek waar je allemaal beroepen kunt doen, wel 100. Bijvoorbeeld pizza maken, piloot, postbode, dokter, brandweer, enzovoort.

We hebben ook een keer bij iemand pizza gegeten. Hij heet Cristian. Hij woont in een flat en maakt erg lekkere pizzas. We bleven tot 12 uur bij hun.

Vorige week gingen we vliegen met oom Cristian (dat is onze buurman en een andere Christian dan de pizzaman). Het was erg leuk. Ik mocht zelfs sturen. We zijn ook nog naar een circus geweest. We zagen clowns, acrobaten, danseressen en nog veel meer. De clowns waren erg grappig.

Vlakbij ons is ook een Rodelbaan. We zijn er geweest, maar het was flauw, omdat je niet alleen mocht als je jonger dan 12 bent. Na het roddelen gingen we een ijsje eten.

Afgelopen weekend kwamen onze Amerikaanse vrienden logeren,1 nachtje maar. We hebben gezwommen, gevoetbald, film gekeken en met elkaar pizza en hamburgers gemaakt.

Morgen komt onze tante Rianne naar ons en over 5 nachtjes (aan staande zaterdag) vertrekken we uit Santiago en gaan op vakantie naar het zuiden van Chili.

ATENSIE GRAAG! IK VIND HET LEUK OM MIJN BLOG TE SCHRIJVEN MAAR DAN MOETEN JUILIE WEL TERUG SCHRIJVEN!! ECHT DOEN HE?

DOEI TOT DE VOLGENDE KEER !!!

1. Oma Cok:
    7 november 2016
    Dag Steff,
    Dit is snel hè, ja je vroeg te reageren en dat kan ik met voorstellen, dus doe ik het gelijk.
    Heerlijk om zo'n leuk verhaal te lezen, en wat doen jullie veel, ook heel veel gezellige dingen, zwemmen, voetballen, naar een stadion, vliegen, pizza eten en pizza maken, vrienden logeren en heel leuk dat er vrienden uit Curaçao kwamen.
    Jullie hebben ook een heerlijk groot huis, met een heerlijke tuin waar jullie fijn kunnen spelen.
    En je gaat ook wel eens boodschappen doen, dat vind ik knap.
    Moeten jullie dan ver fietsen en is dat niet gevaarlijk, is niet druk op straat met veel auto's?
    En kan je al zelf betalen met ander geld dan in Curaçao en in Nederland, moet je zeker wel goed rekenen of ze het wel goed doen. Knap hoor!
    En kunnen jullie al een beetje Spaans en Engels, anders kan je niemand verstaan, bij voorbeeld als je met je vrienden speelt?
    En kunnen je vrienden jullie verstaan, ook op de voetbal?
    Hoe gaat het op school, doet de juffrouw het nog steeds goed, of is ze een beetje streng?
    Hebben jullie deze weken veel geleerd, want als jullie naar Zuid-Chili gaan hebben jullie vakantie, fijn hoor! Gezellig dat Rianne morgen komt, ze heeft er zelf heel veel zin in jullie weer te zien.
    Steff, bij oma gaat het goed, het wordt hier een beetje koud, het gaat vannacht een beetje vriezen, dat betekent dat morgen de ramen van de auto misschien wel bevroren zijn, dan is het ook koud buiten, muts op, handschoenen aan.
    Jullie allemaal veel liefs van Oma, en een dikke kus!
    Tot de volgende keer!!!