Afrikaanse dieren

18 februari 2017 - Kampala, Oeganda

Hallo iedereen,

We zijn nu 5 weken in Uganda. We zijn op een echte safari geweest. We hebben hele mooie dieren gezien, zoals leeuwen, olifanten, buffels, Uganda cob (mooi hert),nijlpaarden, baviaan, hyena, jakhals, knobbelzwijn, krokodi en heel veel vogels. Het was erg leuk en mooi.

We zijn met een boot de rivier de Nijl af gegaan.De Nijl begint in Uganda.We hebben krokodillen gezien en nijlpaarden.Het was heel leuk. We gingen ook op de nijl vissen met een meneer, maar die was zijn hengels vergeten.

We zijn nu in Kampala de hoofdstad van Oeganda. We wonen net naast een vriendin van mijn moeder. Ze heeft 3 kinderen, 3 meiden. We spelen met ze. Zij zitten op een internationale school en hebben veel activiteiten. We hebben na school meegedaan met voetbal en tag rugby (een soort 'kat pakt de muis').

We zijn ook op een meer gaan vissen, op meer Victoria. Het is het grooste meer van Oeganda. We hebben een groote Nile Perch (een soort grote baars) gevangen. Het leek wel een zak omdat hij niet vocht, hij was 32 kilo.

Ik heb in Kampala een record verbroken, ik heb namelijk 2 kiezen in 2 dagen eruit.

Morgen gaan we naar Israel. Doei tot de volgende keer!!!

1. Christine:
    18 februari 2017
    Hai Stef, wat gaaf dat jullie in Oeganda zitten. Heeft je moeder daar ook gewoond? Wij hoeven je dus niets meer te leren over de big 5? Want dat heb je waarschijnlijk zelf allemaal gezien! En wat leuk dat jullie naar Israël gaan. Lekker zwemmen in de dode zee? En lopen waar Jezus liep. Gaaf hoor! In Nederland wordt het alweer een beetje lente. Vandaag zitten we lekker buiten inde zon en speelt iedereen op straat. Daniël en Noortje hebben pas hun rapport gehad en gaan binnenkort op schoolreis. Ze krijgen hier op een andere manier les en Daniël heeft alles geleerd over vliegtuigen. Hij moest een eigen plattegrond maken en logo's ontwerpen. Best leuk dus. En Noortje leerde alles over speelgoed van vroeger en over bewegingen (zoals robot en ballet). Je krijgt de groeten van ze! Doe jij de groeten aan anderen? Doeg!!!
  2. Rianne:
    18 februari 2017
    He Steff... deed het pijn dat je kiezen er uit gingen?? Wat een verhaal trouwens dat die meneer waar jullie mee gingen vissen z'n hengel was vergeten ... En een vis van 32 kg? Ging die op de barbecue?
    Veel plezier in Israel... liefs en knuffel van Rianne
  3. Jan Wind:
    18 februari 2017
    He Daan en Steff! Mooie verhalen mannen! Die meneer dat was je vader zeker Steff?
    Het was erg leuk jullie gezien te hebben in Kaapstad! Als jullie terug zijn in Nederland, moeten jullie maar eens bij ons komen, heel benieuwd naar alle verhalen. Of we nodigen jullie uit om eens naar de beste voetbalclub van Nederland te gaan, dat is vlak bij ons... (mag je die meneer ook meenemen).
  4. Oma Cok:
    Dag Steff,
    Wat een verhaal weer, en wat hebben jullie veel dieren gezien, ook weer gevist, en niet zo'n kleine vis gevangen, zelfs in Curaçao niet zo'n grote, geloof ik. Was dit een record?
    Hoeveel kiezen heb je nu nog over, en kan je nog wel eten?
    Steff, een goede reis en geniet ook weer in Israël, het is een prachtig land en bijzonder omdat de Here Jezus er gelopen heeft...
    Dikke kus van Oma Cok
  5. Henno:
    19 februari 2017
    Wauw Steff, wat gaaf dat jullie zoveel wilde dieren hebben gezien. Dat is toch wel veel meer dan in Zuid Afrika:) En mooie foto's ook! Wel fijn dat jullie nu een eigen camera hebben he!
  6. Joel:
    6 maart 2017
    Hi stef en daan, mis jullie wel erg. Supergaaf al die dieren die jullie daar gezien hebben. Wauw een grote dierentuin in het wild. Natuurlijk zijn jullie gaan vissen, had niet anders gedacht van jullie. Hier is het ook goed. Niet meer zoveel gaan vissen helaas. Voetbal gaat erg goed en volgende week weer proefwerkweek. Veel leren man! Maar ja het hoort erbij.
    Hoop jullie snel weer te ontmoeten. Veel plezier in Israel!!
    Zie jullie swa!
    Joel Bos