Bijna naar Nederland

1 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo iedereen,

We zijn wel een maand in Carpinteria geweest, een kleine plaats vlakbij de zee in Californie. We gingen daar 2x per week naar een voetbalclub. We gingen daar met de fiets naartoe. Het clubje was erg leuk.

Na Carpinteria, gingen we met de camper in twee weken van Carpinteria naar San Fransico rijden.Toen we de camper gingen ophalen, gingen we tussendoor even naar de kermis. In Santa Monica. Ik heb daar een grote slang van 3 meter gewonnen! Toen we bij Cruise Amerika aankwamen (daar hebben we de camper gehuurd) hebben we de camper naar huis gebracht. We hebben ook nieuwe fietsen gekocht voor de camper (tweede hans fietsen).

Onze eerste camping was heel leuk. De fietsen kwamen goed van pas. We hebben ook veel gebasketbald en gebarbecued. Het was heel leuk .We hebben ook dieren gezien, zoals herten en eekhoorns. Toen we in de camper waren was het moederdag. Alleen kreeg mama niet veel cadeaus. Bij dezelfde camping was er ook een Ferrari race. We zijn ook op een camping geweest bij Big Sur. Een week later was daar de weg ingezakt.

Toen we in San Francisco aankwamen brachten Daan, Papa en ik de camper weg. We gingen met de metro terug. Ons huisje ligt op een berg, heel mooi maar fietsen is dus niet leuk hier. Het is ook erg mistig in de stad. We waren ook jarig in San Francisco!! We hebben lego, tennisrackets, een bal, en een donald duck abonnement gekregen. In de pauze (we hebben nog steeds school) aten we taart. In de avond mochten Daan en ik een restaurantje uitkiezen. We hebben pizza gegeten. En het toetje was ijs.

We hebben in San Francisco over de Golden Gate Bridge gefietst. De brug was erg lang, maar erg leuk. We hebben ook Alcaraz gezien. Dat is een gevangenis op het water. We hebben hier een keer een film van gezien. We tennissen nu ook veel, want er is een tennisveld hier vlak bij.

We zijn gisteravond naar een basebalwedstrijd. De naam was Giants. We hebben niet de hele wedstrijd gekeken, want het was de verkeerde sport. Beetje te saai vonden wij het, maar wel leuk om mee te maken.

Vandaag was onze laatste schooldag. Morgen gaan we weer in een camper. En als we over 2 -3 weken klaar zijn gaan we naar Nederland!

Dit is mijn laatste blog in de wereld reis. Volgende keer schrijf ik in Nederland.

Doeiiii ,tot in nederland!!

1. Annelies en Hielke:
    2 juni 2017
    Jij ook nog van harte gefeliciteerd en ook papa en mama nog met hun huwelijksdag. Geniet nog van de laatste weken want nu schiet het echt op. Tot ziens in Nederland!
  2. Rianne:
    2 juni 2017
    He Stef.. leuk om je verhaal te lezen... Neem je die slang ook mee naar Nederland? Heel leuk dat jullie snel naar Nederland komen. Liefs Rianne
  3. Christine:
    3 juni 2017
    Hai Daan, Stef, Grote Lisa en Romy! Wat een onwijs gaaf jaar hebben jullie gehad en nog steeds! Ik denk dat jullie later niets meer hoven te leren met topografie, want jullie zijn in zoveel landen geweest. Leuk dat jullie binnenkort naar Nederland komen. Ik vertelde dat aan Noortje en dat we maar snel moeten afspreken. Maar toen zei Noortje dat ze niet wist of ze dat wel leuk vond. Weet je waarom? Omdat ze jullie op Curaçao wilde zien, want dat was altijd zo leuk bij jullie thuis en bij het water. Ze vond die ene keer dat we met de boot gingen varen ook zo leuk, samen met Grote Lisa achter het roer! Jullie moeten maar gauw bij ons langskomen, we willen alle verhalen horen en jullie die van ons. Veel plezier nog de laatste weken! Groetjes van Daniël, Noortje en Lisa
  4. Oma Cok:
    4 juni 2017
    Dag Steff,
    Wat een grote slang heb jij gewonnen, je moest hem denk ik opvouwen in de camper, wel heel leuk.
    En jullie leren deze reis wel goed fietsen, berg op en af, stad door, bruggen over, in de mist fietsen. En sporten hebben jullie ook geleerd, voetballen, basketballen, tennissen en naar wedstrijden geweest, geweldig joh!
    Leuk om jullie straks weer te zien en nog veel meer verhalen te horen.
    Geniet nog van de laatste weken in Californië met de camper.
    Lieve groet, oma Cok