Israel

17 maart 2017 - Jeruzalem, Israël

Hallo iedereen,
We zijn nu in Israel. We hebben leuke dingen gedaan. Zoals naar de Klaagmuur geweest. We zijn naar de Klaagmuur geweest. De mensen stoppen hun gebeden in de muur. Het is heel bijzonder omdat dat de enige muur is wat van de tempel over is. Elke vrijdag bidden de Joden daar. Het was wel leuk. We zijn ook naar Betlehem geweest. Naar de plaatst waar Jezus is geboren. We zijn ook naar Nazareth en Kapernaum geweest. Het was heel leuk.
We hadden ook een huisje aan het meer van Galilea waar Jezus ging vissen en Petrus over het water ging lopen. ik snap niet hoe die dat gedaan heeft.
We zijn ook naar het oude centrum van Jeruzalem gegaan. Ook op de muur van Jeruzalem gelopen. We hebben dezelfde weg gelopen als Jezus met het kruis. Maar het was niet heel spannend. Je hebt ook Joden die rare kleren aan hebben. Het ziet er best raar uit. We zijn ook naar de dode zee geweest. Je blijft er in drijven omdat er 3 kwart zout in de zee zit. Als er zout in je ogen komt doet het veel pijn. Daarom blijf je drijven. Er leeft niks in de zee. Het ligt 300m onder de zee.
We wouden golfsurfen maar het was te koud. We hebben hier in Haifa een vriend, hij heet Lian. We gaan vanavond sjabbad maaltijd bij hem thuis eten want vanavond begint de Sabbat.

We hebben een huis gekocht in Nederland. Ik vind het heel leuk dat we een huis hebben.

Dag allemaal!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lieneke:
    17 maart 2017
    Hoi Steff jij ook al zo'n mooi verhaal..gaaf joh!!
    Tot zondag☺
  2. Oma Cok:
    17 maart 2017
    Shalom Steff,
    Jullie hebben weer veel nieuwe dingen gezien, en nu plaatsen gezien die ook in de bijbel staan, dat is best bijzonder.
    Drijven op de Dode Zee, wel wennen aan het zout, ik heb 2 bolletjes zout mee genomen uit de Dode Zee!!
    En jij begrijpt niet hoe Petrus over het water van het meer van Galilea gelopen heeft, maar dat begrijp ik ook niet hoor Steff, 't was een wonder denk ik.
    Ik zie op de foto's ook dat je bij de kapper geweest ben, stoer hoor!!
    Was het een Israelische kapper? En ben je tevreden?
    Het zijn wel heel mooie foto's, mamma kan het goed!
    Nu nog 1 dag en dan naar Nederland, een nieuw huis zien en de school misschien, leuk
    hoor, best wel spannend!
    Lieve groet en tot zondag, oma Cok
  3. Liam dercksen:
    18 maart 2017
    hallo stev , wat leuk was het met jullie. in detrampoline en ook met het avondeten.
    liam dercksen
  4. Rianne:
    18 maart 2017
    He Steff.,,, hoe was dat om zo te drijven in de dode zee? Lijkt mij erg leuk,
    En ja... Petrus die op het water liep... ik ben ook zo benieuwd hoe dat was..
    Leuk dat ik je morgen weer zie... met je korte haar ;-)
    Liefs
    Rianne
  5. Henno:
    20 maart 2017
    Hoi Steff, mooi verhaal hoor. Maar hoe kan het eigenlijk dat de Dode Zee 300 meter onder zee ligt? De Dode Zee is toch ook een zee:)?
    groet,
    Henno