golfsurfen is heel cool!

14 januari 2017 - Noordhoek, Zuid-Afrika

Hallo iedereen,

we zijn nu in Zuid Afrika. We hebben leuke dingen gedaan, zoals vissen, surfen, voetbalwedstrijd. Golfsurfen is heel cool. We hebben het een paar keer gedaan. Mijn vader zegt dat hij goed kan surfen maar ik vind het niet.

Vissen deden we met iemand anders. We gingen met een boot de zee op. Alles was heel anders dan op Curacao. De kleuren van de zee, de boot, de soorten vis. We hebben een paar vissen gevangen zoals een soort baracuda, ze noemen het hier snook. Ook een soort Nemo, en zelfs een paar kleine haaitjes (zie de foto)  Ik heb de grootste gevangen. gaaf man.

We gingen ook naar een voetbalwedstrijd, van Ajax Capetown tegen Chippa united. 1-0 voor ajax. Het was in het WK stadion waar Nederland de halve finale tegen Uruguay speelde. Het was heel leuk.

We zijn ook in een dieren park geweest. Met olifanten, leeuwen, neushoorns, buffels, herten, zebra’s, en nog veel meer. We zijn rondgereden in het park. Het was heel gaaf. We zijn ook naar Kaap de Goede Hoop geweest. De VOC schepen voeren hier om heen als ze naar Azië gingen Het was heel leuk. 2 zeeën komen bij elkaar. We hebben slangen gezien. ( het waren kleine slangen).

We hebben ook pinguïns  gezien. Ze waren klein. Ik vond het heel leuk. We hebben ook een kerst avond gehouden. Iedereen maakte wat lekkers. Ik maakte een fruit shake. Oma was er ook bij. Wij zijn naar Robbeneiland geweest. Het was een mooi eiland. Nelson Mandela heeft 18 jaar op het eiland vastgezeten. Ik vondt het heel zielig. Ook zijn we op de Tafelberg geweest. Het was heel hoog. Het was mooi, ik vondt het leuk. De berg is plat, daarom heet het Tafelberg.

Dit was zuid afrika. Morgen vertrekken we. We gaan naar Oeganda.

DOEI!!!!

1. Oma Cok:
    14 januari 2017
    Dag Steff,
    Leuk om je blog te lezen, ik heb natuurlijk ook een paar dingen gezien en meegemaakt.
    Maar surfen hebben jullie goed geleerd, het staat ook mooi op de foto's.
    En de Tafelberg is toch gelukt, en zal wel heel mooi geweest zijn, dat vond ik jammer dat ik er niet op geweest ben.
    Jullie hebben wel heel veel gedaan en gezien, en nu weten jullie wel heel veel te vertellen over Zuid Afrika.
    Nu gaan jullie weer nieuwe dingen ontdekken.
    Morgen een goede reis en ik ben benieuwd naar je nieuwe Blog.
    Lieve groet, Oma Cok.
  2. Annelies en Hielke:
    15 januari 2017
    Hi Stef wat een goede blog. Kon alles weer zien in mijn gedachten en cool van die haai! En geweldige foto's erbij. Allemaal een goed 2017 maar jullie hebben al een geweldige start gemaakt. Zeg maar tegen papa dat Jorda en ik volgende maand in Zanzibar zitten dat is in Tanzania, dus dichtbij! Een beetje zoals Curaçao dus misschien komen jullie nog in de buurt zou leuk zijn. Groetjes aan allemaal.
  3. Henno:
    15 januari 2017
    Hoi Stef, wat een leuk verhaal. Maar ik ben het niet helemaal met je eens hoor. Papa kan ook heel goed golfsurfen:) Ik mis jullie wel hoor. Het was heel gezellig. Veel plezier in Oeganda! groet, Henno
  4. Jan Jaap en Elsbeth:
    He Steff,
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen! We zij jaloers op jullie hoor!!
    Heel tof zoals je er over schrijft! Veel plezier met elkaar in Oeganda!
    Groetjes! Jan Jaap en Elsbeth
  5. Malin:
    28 januari 2017
    JO LO STEFF zo te zien leuke dingen gedaan HOOR. HAHAH! DIE OLIFANT is dat echten die pinguïn's LACHE. Hoe groot was die kleine haai 1 meter of 10 meter ?
    MAAR SERIEUS N0EM0EN ZE DAAR ECHT BARACUDA'S SNOEKEN?
    WIJ GAAN MISSCHIEN LATER VERHUIZEN COOL HE .
    NOU DIT WAS SVEN LATER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  6. Rianne:
    28 januari 2017
    He Steff.,,, je hebt een heel mooi verhaal geschreven.. en wat een mooie foto's ook. Ik had er wel bij willen zijn. Ik ben benieuwd wat jullie in Oeganda doen...
    Liefs en dikke knuffel, Rianne