Van Azie naar Amerika

21 april 2017 - Carpinteria, California, Verenigde Staten

Hallo iedereen,

We zijn in veel landen geweest. We waren naar Nederland geweest voor ons huis en school. Het is een leuk huis, ook is het een groot huis. De school is leuk en gezellig. We zijn ook naar onze oma geweest en met onze neven gespeeld.

Daarna zijn we naar Bali geweest, dat is een van de eilanden van Indonesië. In bali heb je lekker eten en er waren vriendelijke mensen. Het zeewater in bali is warm. Je kan er goed surfen. We zaten in een leuk huisje. Er was een slootje met kikkers er in. Mijn vader en moeder hadden er last van. De kikkers maakte veel lawaai. Daarom moesten we ze vangen. We probeerden te surfen maar het lukte niet. Lisa, mijn zusje, was jarig in bali. Toen ze jarig was gingen we dingen doen. Zoals naar een dans gaan en naar een restaurant. Ook kwam er een vriend van papa in bali. Hij heet Jimmie. Hij woont in Hong kong. We gingen ook vissen op de zee. We vingen alleen maar kleine vissen.

We zijn ook in Hong Kong geweest. Hong Kong bestaat alleen maar uit grote gebouwen.  We deden alles met de metro. We gingen ook naar een groot berg. Het was niet leuk. (kijk maar naar mn foto) We gingen ook barbecuen met Jimmie. Het was een lekkere barbecue. We zijn ook met de ferry geweest. Dat was ook niet leuk.

We zijn nu in Amerika. In california. We zitten op een voetbalclubje. Het is een erg leuk clubje. Ik heb gelijk mooi doelpunt gemaakt. We doen nu bijna alles met de fiets. Want we hebben de auto weg gedaan. Ook is er weer een vriend van papa geweest. Hij heet steve. Hij houdt veel van kaas en wijn en dus zit de hele koelkast nu vol.  Het water in de zee is koud. We gaan ook nog met de camper. We voetballen elke dag thuis.

Dag iedereen!!!!

1. Oma Cok:
    22 april 2017
    Dag Steff,
    Jij vertelt alles vlug in korte zinnen, maar dan weet ik ook weer veel.
    Ook dat de grote berg in Hongkong niet leuk was, vond je het eng, misschien een beetje hoogtevrees? En ook de Ferry was niet leuk, jammer.
    Maar ik lees ook veel leuke dingen, vissen, barbecueën, een gezellige vriend van papa, voetballen, met de motor rijden, fietsen .
    Leuk dat ik ook foto's kan zien, het ziet er mooi uit.
    Gaat het op school ook goed?
    Nu gaan jullie nog met een camper rijden, dat is ook heel leuk.
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal,
    Van oma Cok een lieve groet!
  2. Rianne:
    24 april 2017
    He Steff,
    Leuk om jouw verhaal te lezen en je foto's te bekijken. Wat een lange slang zeg.. was die niet gevaarlijk?
    Waar heb je die grote vis gevangen?
    Veel plezier op je voetbalclubje!! Spelen jullie ok wedstrijden?
    Dikke knuffel, Rianne
  3. Jolanda:
    29 mei 2017
    Hi Steff,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag, Daan natuurlijk ook. Leuk dat jullie bijna naar Nederland komen. Bart wil graag met jullie varen en voetballen. Nog veel plezier en tot snel! Lfs Jolanda