lang rijden met de auto

21 december 2016 - Noordhoek, Zuid-Afrika

Daar ben ik weer. We zijn een paar weken op vakantie geweest in Zuid Chili. Onze tante, tante Rianne, was er ook bij. We zijn naar punta arenas gevlogen, dat is helemaal in het zuiden van Chili. Vanaf Punta Arenas zijn we met de auto helemaal teruggereden naar Santiago. Dat is ongeveer 3.000 kilometer.

In Punta Arenas bleven we maar 1 nachtje. De volgende dag reden we naar het natuurpark Toros del Paine. Het was daar heel koud. Hoge bergen en veel lama’s gezien. Lama’s zijn heel domme beesten. Als je ze laat schrikken dan blijven ze 5 minuten lang rennen. Op foto`s kan je zien hoe het er verder uit zag. Daarna gingen we naar El Calefate, dat is in Argentinië. We bleven in een huisje naast een voetbalveldje. Het was een leuk huisje. We zijn ook bij een grote gletsjer gaan kijken. Daarna gingen we naar een huisje aan een groot meer in Chili. We vingen daar veel vissen met de kano (zie foto`s). We hebben ook in het meer gezwommen, maar het was erg koud. Gelukkig hadden we een vuurtje gemaakt waardoor we weer snel warm werden. Toen gingen we naar een ander meer, Lago Yelcho. Daar gingen we ook vissen. We hadden 18 vissen in 4 uur! We gingen ook wandelen. Naar een uitkijkpunt. Hierna zijn we met de auto op een grote boot naar een eiland gegaan, Isla Chiloe. We hebben daar pinguïns gezien. We gingen naar de Grote Oceaan. We speelden in de zee, het was heel koud. Er waren veel kerkjes op het eiland. Vanaf dit eiland gingen we weer naar een huisje in de bergen. We woonden naast een meer. We vingen geen vis. Alleen mijn vader ving 1 vis. We gingen met de kano vissen. We gingen ook naar een vulkaan. Niet bepaald leuk. Toen gingen we naar Santa Cruz, dat is vlakbij Santiago. Toen was het sinterklaas. We gingen voor elkaar cadeau`s zoeken. Ik heb een voetbal shirt gekregen. We gingen ook naar een museum. Toen kwamen we n santiago aan. Daarvandaan vlogen we naar Zuid Afrika. Daar zijn we nu. Het is hier tot nu toe heel leuk. Volgende keer vertel ik over zuid afrika. DOEI!!!

1. Rianne:
    22 december 2016
    He Steff, wat was het leuk om met jullie op vakantie te zijn. Leuk om in jouw verhaal.weer even terug te lezen wat we allemaal hebben gedaan.
    Hebben jullie die 18 vissen ook opgegeten?
    Liefs Rianne
  2. Oma Cok:
    22 december 2016
    Dag Steff, Wat een leuk verhaal en dat vissen ging soms wel goed.
    Jullie hebben heel veel gezien en heel veel gereisd lees ik, en toen ook nog veel gevlogen. Best spannend allemaal, en ook leuk dat Rianne er was. En nu hoop ik morgen bij jullie te zijn, maar ik denk jullie dan al slapen. Dus: tot zaterdag! Lieve groet:oma Cok